Pět největších realitních mýtů

26.04.2017

Níže je vypsáno 5 největších realitních mýtů, o kterých je dobré vědět, pokud hodláte prodávat nemovitost.

1) Tržní cena je jen jedna

Ve skutečnosti většinou samoprodejce neutrží takovou cenu, jakou dokáže vyjednat kvalitní realitní makléř. Proč kvalitní makléř vyjedná vyšší cenu? Zná prostředí a dokáže poradit, jakou strategii a taktiku zvolit, jak vyjednávat s kupujícími, kdy přistoupit na navrhovanou cenu, kdy čekat na další zájemce atd...

2) Spoluprací s více realitkami zvýším pravděpodobnost prodeje

Většinou pravděpodobnost prodeje paradoxně snížíte. Většina realitních makléřů totiž prezentuje nemovitosti na stejných realitních serverech. Pokud se na jednom realitním serveru objeví daná nemovitost například desetkrát, nepůsobí to moc věrohodně. Zájemci mají pocit, že nabídka je neprodejná, protože ji nabízí více kanceláří a nezavolají proto ani do jedné. Dále motivace jednotlivých makléřů je o dost nižší, než kdyby nemovitost nabízeli exkluzivně.

3) Vyberu tu nejlevnější realitní kancelář

Výše provize realitnímu makléři je vždy důležitá. Důležitější však je, co za své peníze dostanete. Pokud si realitní kancelář účtuje poloviční provizi než ostatní, je zde něco v nepořádku. Vždy se proto zajímejte také o rozsah služeb, které Vám makléř poskytne. Někdy si totiž realitní kanceláře účtují např. právní služby, znalecké posudky či nadstandardní inzerci zvlášť.

4) Nemovitost prodám sám a ušetřím provizi

Ruku na srdce, opravdu máte výborné prodejní a vyjednávací dovednosti, jste odborníkem na marketing či rozumíte právním věcem? Je zde také otázka ztraceného času. Inzerce, telefonáty, prohlídky, administrativa - to vše stojí Váš drahocenný čas. Dále je dobré si uvědomit, že realitní servery typu "bezrealitky" mají relativně nízkou návštěvnost přímých zájemců. Ve velké míře je navštěvují realitní makléři ve snaze získat nemovitost do prodeje.

5) Exkluzivita je nevýhodná

U neexluzivních zakázek mají jednotliví realitní makléři velice malou šanci, že danou nemovitost prodají právě oni, proto i jejich úsilí je samozřejmě menší. Exkluzivní zastoupení vede k tomu, že makléř se mnohem více snaží, než kdyby byl pouze např. jeden z deseti. Exkluzivita se však doporučuje pouze na dobu určitou, např. na tři měsíce a s opravdu kvalitním makléřem.